Klasa 7 - BLOG

Klasa 7

29-11-2019

Prezentacja projektów klas 4-6

Za nami bardzo owocny czas TYGODNIA PROJEKTOWEGO! Od poniedziałku do piątku w minionym tygodniu, klasy IV-VI pracowały według projektowego grafiku badając i poszukując informacji na różnorodne tematy. W piątek miała miejsce uroczysta prezentacja wszystkich grup dla pozostałych uczniów i nauczycieli. Poniżej słów kilka o pracy i prezentacji każdej z grup:

PRZYRODA W LEGENDACH
Klasa IV pod czujnym i twórczym okiem Pani Olgi i Pani Weroniki realizowała projekt PRZYRODA W LEGENDACH. Uczniowie, w obrębie klasy pracowali w 4 grupach projektowych poszukując i przetwarzając informacje o zwierzętach, roślinach i zjawiskach przyrodniczych w różnorodnych legendach. Efektem pracy uczniów były cztery prezentacje, wszystkie zgłębiające temat projektowy: multimedialna (gra, krzyżówka i quiz), krótkie przedstawienie o flądrach, prezentacja ukazująca tajniki legend oraz makieta obrazująca legendarne zwierzęta i rośliny.

Klasy V i VI pracowały wspólnie w czterech grupach o zróżnicowanej tematyce.
Uczniowie sami wybierali interesujące ich zagadnienie:

ŻYCIE NA KRAWĘDZI - JAK WYTRZYMAŁE SĄ ORGANIZMY ŻYJĄCE NA ZIEMI
Koordynatorem grupy była Pani Hania - nauczyciel matematyki, oraz Pani Maja - nauczyciel biologii. Grupa uczniów zbierała informacje dotyczące życia różnych organizmów w ekstremalnych warunkach: zimowych, gorących, głębinowych. Poszukując odpowiedzi na nurtujące pytania, uczestnicy wybrali się na spotkanie z polarnikiem na Uniwersytet Jagielloński, w szkole gościli również doświadczonego nurka - tatę jednego z uczestników grupy. Uczniowie podzielili się swoją wiedzą przygotowując bardzo ciekawą prezentację oraz makiety pustyni, krajobrazu arktycznego i głębin oceanicznych. Odpowiadali również na pytania zaciekawionej publiczności.

DRUKOWANIE BEZ DRUKARKI
Grupa pracowała pod opieką Pani Dagmary - nauczyciela plastyki. Uczniowie w ramach pracy projektowej zgłębili wiedzę dotycząca historii druku począwszy od czasów Gutenberga. Odwiedzili NCK, gdzie oglądali pracownię graficzną oraz Muzeum Inżynierii Miejskie, gdzie oglądali maszyny drukarskie, uczestniczyli także w warsztatach praktycznych. Grupa poznała trzy rodzaje druku: wklęsły wypukły i płaski. Efektem pracy uczniów był wernisaż zorganizowany na szkolnej stołówce. Uczniowie zaprezentowali swoje prace, zadbali również o poczęstunek, jak przystało na prawdziwy wernisaż.

BEHIND THE SCREEN - JAK UGRYŹĆ WŁASNĄ PRODUKCJĘ FILMOWĄ
Pani Ola - nauczyciel języka angielskiego, zaprosiła do pracy uczniów szczególnie lubiących język angielski. Uczestnicy nie widzieli innej opcji prezentacji tego, czego się dowiedzieli o kręceniu filmów, jak nakręcić swój własny. Pani Ola podążając za pomysłem grupy, zaprosiła scenarzystkę, która pomogła uczniom napisać scenariusz filmowy, a w kolejnych dniach grupa nakręcała dalsze sceny filmu. Podczas piątkowych prezentacji mogliśmy podziwiać grę aktorską uczniów oglądając projekcję filmu.

SZNEKA Z GLANCEM - CZYLI CO?
Pod tą tajemniczą nazwą krył się projekt, którego koordynatorem była Pani Gosi - nauczyciel języka polskiego. Uczniowie mieli tu szansą dowiedzieć się, ile języków kryje się w języku polskim, zgłębić najbardziej interesujące ich gwary, poznać kulturę regionalną wybranych zakątków Polski. W szkole pojawił się gość, Pani Monika rodowita Ślązaczka, która mówiąc gwarą, opowiadała o swoich rodzinnych stronach i zwyczajach tam panujących. Ostatecznie uczniowie skupili się na trzech gwarach: śląskiej, góralskiej i poznańskiej. Podczas prezentacji mogliśmy oglądać przedstawienie kukiełkowe "Czerwony Kapturek" prezentowane w gwarze śląskiej i poznańskiej, pokosztować regionalnych przysmaków i wysłuchać barwnych opowieści w prezentowanych gwarach.
Tydzień projektowy był dla wszystkich wielką przygodą. Wszyscy uczniowie zaangażowani byli w pracę i z zaciekawienie zgłębiali wybrane tematy. Z wielkim zaangażowaniem podeszli do przygotowań prezentacji, które jakością i poziomem bardzo pozytywnie zaskoczyły!
Podczas tego tygodnia uczniowie rozwijali kompetencje kluczowe wpisane w podstawę programową takie jak:
- umiejętność współpracy,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje przyrodnicze i matematyczne,
- kompetencje językowe,
- kompetencje społeczne,
- kompetencje informatyczne.

Ewaluacja całości działań jeszcze przed nami, ale już dziś wiemy, że tydzień projektowy wpisze się w nasze coroczne działania!